Līdz šim jau mazliet vairāk nekā puse jeb 57% jūrmalnieku ir noslēguši jaunus līgumus ar atkritumu apsaimniekotāju “CleanR”, arī pārējie pilsētnieki pakalpojuma nepārtrauktai nodrošināšanai ir aicināti pārslēgt līgumus līdz šā gada 25. maijam, informē uzņēmuma Klientu apkalpošanas departamenta vadītājs Reinis Zarāns.
No tiem, kuri jau ir noslēguši jaunos līgumus, lielākā daļa jeb 74% to ir darījusi tiešsaistē, izmantojot klientu pašapkalpošanās portālu vai mobilo lietotni manai.videi.lv. Izmantojot šo iespēju, var būtiski ietaupīt gan laiku, jo līguma slēgšana aizņem tikai 3–5 minūtes, gan palīdzēt rūpēties par apkārtējo vidi, jo tā samazinās papīra lietošana.
Pašapkalpošanā portālā, arī tā mobilajā lietotnē, klienti var noslēgt līgumu, redzēt aktuālo atkritumu izvešanas grafiku, pieteikt vai atcelt atkritumu izvešanu, pieteikt papildu konteinera uzstādīšanu, saņemt un apmaksāt rēķinus, apskatīt atkritumu izvešanas vēsturi. Savukārt mobilā lietotne atgādinās par gaidāmo atkritumu izvešanu, attiecīgi samazinot ikdienas rūpes.
“Atbilstoši jaunajam iepirkumam un jaunajam līgumam, ko “CleanR” noslēdza ar Jūrmalas pašvaldību, tagad arī privātmāju īpašnieki var pieprasīt konteinerus dalītai šķirošanai bez nomas maksas. Tāpat jāatgādina, ka sašķiroto stiklu un vieglo iepakojumu un papīru izved bez maksas un bioloģiski noārdāmos atkritumus – par 40 procentiem lētāk nekā nešķirotos sadzīves atkritumus. Jūrmala ir vienīgā pašvaldība Latvijā, kur iedzīvotāji maksā par faktiski radīto atkritumu apjomu jeb svaru. Tātad – jo vairāk šķiro, jo mazāk jāmaksā par nešķiroto sadzīves atkritumu izvešanu. Šķirojot rēķinu var samazināt pat par 30 procentiem,” skaidro Zarāns.
“CleanR” pārstāvis arī piebilda: ja līgums nebūs pārslēgts, tad no 1. jūnija atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumi vairs netiks sniegti līdz brīdim, kad būs noslēgts jauns līgums. Līgumu pārslēgšana būs iespējama arī pēc 25. maija, taču līgumu apstrāde prasa laiku, attiecīgi uz atkritumu izvešanu būs jāgaida, jo līgumi tiks apstrādāti to saņemšanas secībā. Savukārt klientiem, kuri jau ir pārslēguši līgumu, atkritumu izvešanas pakalpojums tiks nodrošināts kā ierasts.
Klientu ērtībai aicinām līgumus pārslēgt manai.videi.lv. Līguma sagatavošanu var pieteikt, zvanot arī uz numuru 67111001 vai rakstot uz e-pasta adresi [email protected], un tas tiks nosūtīts parakstīšanai uz klienta norādīto adresi kopā ar apmaksātu aploksni. Viens parakstīts līguma eksemplārs jāievieto apmaksātajā aploksnē un jānosūta atpakaļ uz adresi: “CleanR”, Vietalvas iela 5, Rīga, LV-1009.
Jūrmalas iedzīvotāji jaunu atkritumu apsaimniekošanas līgumu var noslēgt arī klātienē kādā no klientu centriem – Fabrikas ielā 11, Jūrmalā, kā arī Vietalvas ielā 5 un Mellužu ielā 17, Rīgā.
Jau vēstīts, ka, uzvarot Jūrmalas domes rīkotajā publiskajā iepirkumā ar saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, pilsētā atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus turpmākos septiņus gadus sniegs “CleanR”. Atbilstoši pašvaldības publiskajam iepirkumam ir būtiski pieaugušas prasības apsaimniekotājam nodrošināt jaunus papildu pakalpojumus. Tas tiešā veidā ietekmē tarifu, taču vienlaikus sniegs ieguvumus pilsētai un tās iedzīvotājiem – tīrāka vide, klusāks transports un plašākas iespējas šķirot.
Piemēram, privātmāju īpašniekiem ir iespēja bez nomas maksas pieprasīt dalīti šķiroto atkritumu konteinerus, atkritumu apsaimniekotājam jāizbūvē vēl viens šķirošanas laukums un pazemes konteineru laukumi, jāiegādājas speciāla krāsojuma pludmales konteineri, jāievieš bīstamo atkritumu šķirošanas sistēma, jānodrošina tekstila šķirošana, kā arī zemo emisiju transports atkritumu izvešanai, vienlaikus izbūvējot infrastruktūru tā uzpildīšanai.
Super!