Viegli lasīt

Publicēts: 2025.09.24

Kas ir CleanR?

CleanR ir uzņēmums, kas rūpējas par vidi.

Mēs esam sadzīves atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums.

Mēs apsaimniekojam sadzīves atkritumus divās Rīgas teritorijās un Pierīgā, kā arī 7 Latvijas pašvaldībās.

Ko dara CleanR?

Clean R atkritumvedēji izved sadzīves atkritumus no mājām un uzņēmumiem.

Mēs palīdzam cilvēkiem un uzņēmumiem šķirot atkritumus:
– plastmasu, papīru, metālu,
– stiklu,
– bioloģiskos atkritumus (piemēram, pārtikas pārpalikumus, zāli, lapas).

Nodrošinām arī lielgabarīta atkritumu izvešanu (piemēram, mēbeles).

Mēs palīdzam uzņēmumiem ar speciālu atkritumu apsaimniekošanu (piemēram, bīstamiem atkritumiem, pārtikas eļļām, būvgružiem).

Kur atrodas CleanR?

CleanR adrese ir: Rīga, Vietalvas iela 5.

Kā sazināties ar CleanR?

Uz CleanR var piezvanīt pa tālruni 67111001
Var rakstīt uz e-pastu: [email protected]

Ja ir jautājumi, droši zvaniet vai rakstiet.
Mēs palīdzēsim!


_____________________________________________________________


Projekts “Jauni konteineri labākai atkritumu šķirošanai”

SIA “Clean R” 2025.gada janvārī sāka darbu pie projekta, kura galvenais mērķis ir palīdzēt cilvēkiem labāk šķirot atkritumus. Projektu īsteno sadarbībā ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru ar Kohēzijas fonda finansiālo atbalstu.

Kāpēc tas ir vajadzīgs?
Latvijai ir risks nesasniegt svarīgus mērķus, kas saistīti ar atkritumu pārstrādi līdz 2025.gadam:
– mums jāsagatavo atkārtotai izmantošanai un pārstrādei 55% no sadzīves atkritumiem.
– jāpārstrādā 50% no plastmasas iepakojuma.
Līdz 2035.gadam atkritumu poligonos drīkst apglabāt vairs tikai 10% no visiem sadzīves atkritumiem.
Šos mērķus varētu nesasniegt, jo:
– valstī nav pietiekami daudz vietu un konteineru, kur šķirot atkritumus.
– nepietiekami daudz cilvēku aktīvi iesaistās atkritumu šķirošanā.

Kā projekts palīdzēs?
Projekts risina abas problēmas:
Vairāk konteineru: tiks nopirkti un uzstādīti jauni konteineri dažādu veidu atkritumu šķirošanai.
Izglītošana: cilvēki tiks izglītoti par to, cik svarīgi ir šķirot, kā arī par to, kā radīt mazāk atkritumu jau sākotnēji.

Kādi konteineri tiks iegādāti?
Plānots pirkt dažāda izmēra konteinerus:
– plastmasas iepakojumam (lieli, vidēji, mazi).
– bioloģiskajiem atkritumiem (piemēram, pārtikas atliekām).
– tekstila atkritumiem (drēbēm).
– lieliem atkritumiem, piemēram, būvgružiem un vecām mēbelēm.
– speciālu konteineru videi kaitīgām lietām (piemēram, baterijām).

Darbs turpināsies arī pēc projekta beigām
Projekts beigsies 2025.gada 31.decembrī, bet no 2026. līdz 2030.gadam vēl notiks dažādas sabiedrības
informēšanas aktivitātes:
– pētījums par cilvēku šķirošanas paradumiem;
– tiešsaistes apmācības par šķirošanu;
– šķirošanas meistarklases;
– informācijas sūtīšana klientiem;
– uzlabots rīks, kas palīdzēs cilvēkiem uzzināt, cik labi viņi šķiro.

Projekta izmaksas
Projekta kopējās izmaksas ir 324 916,83 eiro, t.sk., Kohēzijas fonda finansējums: 276 179,30 EUR.