“Clean R” uzsāk atkritumu konteineru RFID digitalizāciju, sniedzot klientiem plašākas iespējas tos pārvaldīt

04.06.2021

Šonedēļ vides pakalpojumu uzņēmums “Clean R” Rīgā uz atkritumu konteineriem sāk uzstādīt radiofrekvences identifikācijas tehnoloģiju sistēmu (RFID). Tā klientiem ļaus precīzi pārvaldīt savus konteinerus, tostarp kontrolēt un izsekot to izvešanas laiku un darbu izpildes precizitāti. Šādas sistēmas ieviešana un sasaiste arī ar Rīgas pilsētas pašvaldības IT platformām sniegs operatīvāku un precīzāku pārraudzību atkritumu izvešanas nodrošināšanā. Pavisam RFID sistēmu plānots uzstādīt uz aptuveni 18 000 sadzīves atkritumu konteineru, projekta izmaksas sasniegs līdz 200 tūkstošiem eiro.

“Ar RFID sistēmas ieviešanu atkritumu izvešana kļūst klientiem digitāli pārskatāmāka un pārvaldāmāka. Protams, sistēma nekādā veidā neiegūst un neveido datus par konteinera īpašnieku un viņa paradumiem, bet tā ļauj precīzi identificēt, kas noticis ar atkritumu konteineru. Savietota ar GPS sistēmu, kas jau uzstādīta uz atkritumu izvedēju automašīnām, RFID sistēma sniedz iespēju, gan mums, gan klientam, precīzi noteikt laiku, kad konteiners tika pacelts un izvests, un identificēt arī konkrētu atkritumu vedēju, ar kuru tas ticis izdarīts. Tas varētu būt atvieglojums reizēs, kad klients pēkšņi attopas, ka konteinerā izmetis arī ko vērtīgu. Mums bijuši gadījumi, kad klients izmisis zvana un meklē savu atkritumu izvedēju, jo atskārtis, ka līdz ar atkritumiem nejauši izsviedis vērtīgus dokumentus, naudu, dārglietas un pat kāzu kleitu, ko, noķerot atkritumu mašīnu, vēlas atgūt. Pateicoties RFID, mēs ātri un precīzi varēsim noteikt gan to, cikos konteiners izvests, gan arī izsekot konkrēto atkritumu vedēju un tā maršrutu. GPS sistēma, kas uzstādīta uz atkritumu vedējiem, savukārt ļaus noteikt mašīnas aktuālo atrašanās vietu. Šādas situācijas gan nav biežas, un RFID sistēmas pamata mērķis ir palīdzēt reizēs, kad radušās aizdomas, ka konteiners nav izvests grafikā noteiktajā dienā, nav iztukšots pilnībā un līdzīgās situācijās,” skaidro “Clean R” Klientu atbalsta departamenta vadītājs Reinis Zarāns.

RFID sistēma sastāv no mikroshēmas, kas tiek uzstādīta uz konteinera, tās nolasītāja, kas atrodas uz “Clean R” automašīnas un datorsistēmas, kas datus apstrādā un uzkrāj. Raidītāji ir droši, neatstāj nekādu iespaidu uz apkārtējo vidi un veselību un ir teju nemanāmi. RFID sistēma ir līdzīga tām, kas strādā veikalos un tirdzniecības vietās. Atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumu nodrošināšanai “Clean R” šādu sistēmu jau vairākus gadus sekmīgi izmanto Jūrmalā, kur tā apliecinājusi savu efektivitāti. Reinis Zarāns akcentē, ka RFID sistēma klientiem un pašvaldībai sniedz plašākas iespējas pārraudzīt darbības ar atkritumu konteineriem, tostarp noteikt to izvešanas faktu saskaņā ar plānoto izvešanas grafikā.  

RFID sistēmas uzstādīšanu un aktivizēšanu uz “Clean R” klientu konteineriem Rīgā plānots turpināt līdz gada nogalei. Katrs klients pirms sava konteinera digitalizācijas par to saņems informatīvu paziņojuma īsziņu uz tālruņa numuru, kas norādīts kā kontakttālrunis klienta līgumā ar “Clean R”.

Foto: RFID sistēmu nodrošinātāja ilustrācija