Vides pakalpojumu uzņēmuma “Clean R” ielu un ceļu uzturēšanas dienests ar novembri ir sācis diennakts dežūras un darbu ziemas režīmā. Visu diennakti tiek veikts laika apstākļu monitorings, lai jau pēc pirmajām indikācijām par sniega vai ledus parādīšanos uz brauktuves sāktu kaisīt pretslīdes materiālus. Ja ir nepieciešams, tiek sākta arī sniega šķūrēšana no brauktuvēm un ietvju tīrīšana.
“Clean R” Teritoriju uzkopšanas departamenta vadītājs Ģirts Baltrums informē, ka kopumā uzņēmumā darbam ziemā sagatavotas 80 tehnikas vienības, kas paredzētas dažāda seguma ielu tīrīšanai un apstrādei ar pretslīdes materiālu. Ir sagādātas 860 tonnas ar smilts un sāls maisījumu, kā arī 3400 tonnas ar tehnisko sāli. Tas ir pietiekams apjoms, lai arī straujā un ilglaicīgā ziemā nodrošinātu ielu un ceļu tīrīšanu divus mēnešus. Vienlaikus tiek organizēta papildu pretslīdes materiālu iegāde, lai to piegāde būtu operatīvi nodrošināta, ja tie būs nepieciešami.
Vides pakalpojumu uzņēmums “Clean R” nodrošina ielu tīrīšanu Liepājā, Jūrmalā un Tukumā, ietvju tīrīšanu Jūrmalā, Tukumā, Rēzeknē, Valmierā un Rīgā. Kopumā “Clean R” pārziņā ir gandrīz 700 kilometru ielu un ceļu tīrīšana ziemas periodā, kā arī vairāk nekā 1 miljons 820 tūkstoši kvadrātmetru publisko un privāto teritoriju.
Uzņēmums apkalpo arī privātas komercteritorijas, kas, rūpējoties par savas un klientu tehnikas drošību, izvēlas regulāru brauktuvju apstrādi ar pretslīdes materiāliem. Reaģējot uz klientu pieprasījumu, “Clean R” ir gatavs nodrošināt teritoriju kaisīšanu arī ar sālim alternatīviem pretslīdes materiāliem, piemēram, granīta šķembām. Tā gan ir dārgāka izvēle, turklāt zinātniski pierādīts, ka šķembas ir mazāk efektīvs risinājums.
“Clean R” Teritoriju uzkopšanas departamenta vadītājs Ģ. Baltrums informē, ka vidēji Latvijā vienā sezonā tiek izkaisītas aptuveni 5 līdz 6 tūkstoši tonnu tehniskās sāls. 2020./2021. gada ziemā, kad Latvijā bija daudz sniega un ilgi noturējās zema gaisa temperatūra, tika sasniegts jauns rekords – kopumā bija izkaisīti 9 tūkstoši tonnu pretslīdes materiālu. Pērn pilsētas, kur notika spēcīgākā snigšana, veidojās biezākā sniega sega un “Clean R” bija jāstrādā ar pastiprinātu intensitāti, bija Tukums un Rēzekne.
Nepieciešamos priekšdarbus pārejai uz ziemas darba režīmu “Clean R” pabeidza atbilstoši plānotajam grafikam – līdz oktobra vidum. Saskaņā ar līgumu vairumā pašvaldību un privāto komercteritoriju brauktuvju uzturēšana atbilstoši ziemas darbu sezonai “Clean R” jānodrošina no 15. oktobra, kas sekmīgi arī izdarīts. Ņemot vērā laika apstākļus un meteorologu prognozes, tiek pieļauts, ka noteiktos Latvijas reģionos pirmie ziemas darbi būs jāveic jau šajā nedēļas nogalē, kad gaidāma gaisa temperatūras pazemināšanās. Dienests reaģēs uz faktiskajiem apstākļiem.
Pārejot uz ziemas darba grafiku, dežūras un laika apstākļu monitorings tiek nodrošināts diennakts režīmā. Mainoties laika apstākļiem, ja pastāv apledojuma iespējamība vai gaidāms sniegs, “Clean R” veic ielu preventīvo kaisīšanu, kas mazina apledojuma veidošanos. Pēc tam uzņēmums sāk tīrīt ielas, kaisot arī pretslīdes materiālu. Tiklīdz beidzis snigt, darbu sāk visa uzņēmuma tehnika, lai pēc iespējas ātrāk notīrītu brauktuves.
Saskaņā ar pašvaldību noteikumiem par pilsētas ielu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli prioritāte ir maģistrālo ielu un ielu ar sabiedriskā transporta satiksmi tīrīšana. Mainīgos laika apstākļos uz brauktuvēm ziemas laikā pieļaujamais sniega kārtas biezums ir līdz 6 cm, slapja sniega un sāls/smilts maisījuma kārta – līdz 3 cm, ledus rises – līdz 3 cm.
Super!